Årets första spår avklarat!

Eftersom jag kände mig så oförskämt pigg imorse, och det är dags att trava till jobbet imorgon igen, blev jag sugen på att verkligen njuta av dagen och göra något kul med brudarna. Efter lite fundering, bestämde jag mig för Norrby - som har många små, bra vägar att spåra på.

Började med att lägga ett rejält långt till Drama och ett något kortare till Elsa. Därefter körde vi en vild och glad rastning medan spåren "låg till sig". Innan det var dags för the big girls, gjorde jag ett litet fjuttespår till Xtra, eftersom hon knappt har spårat förr och dessutom är ganska liten fortfarande.

Guuu, vad löjligt av mig, kan man bara konstatera. Xtra klarade av det på nolltid och såg ut att undra vad sjutton det tog slut så fort för... Och det kan man ju undra!

Drama spårade riktigt bra och riktigt noggrant! På slutet var hon till och med lite trött, men det är ju inte så märkligt - spårkonditionen är väl inte på topp, om man så säger. Jag är mycket, mycket nöjd i alla fall!

Kan egentligen nöja mig med att säga dito på Elsa, eftersom hon också jobbade kanon. Det är så roligt att börja spåra igen, man riktigt märker hur kul hundarna tycker att det är. Längtar till barmark och ljusa kvällar!

Efter detta gjorde jag bakläxan på lilla Xtra och lade ett lite längre spår, ca 400 m. Hon är så sjukt lättlärd, att jag aldrig sett på maken. Redan när hon fick på sig selen, visste hon vad som var på gång, hittade starten och pep iväg som ett litet skåll. På vägen blev hon lite distraherad av två smågrabbar som kom släpandes efter en överlycklig labradorvalp, men så fort dom hade passerat oss, körde hon ner nosen och fortsatte jobba. Det är verkligen en underbar hund, som Sofia har!

Det var tre trötta och nöjda raggsockor som kom hem. Dom bäddade ner sig i varsitt hörn på direkten och nu sovs det. Det finns nog inget mysigare efter en lyckad dag!
1 Kia:

skriven

Kul! Det är ju så härligt när de fattar så snabbt vad de ska göra!

Kommentera här: