Bra sätt att starta dagen, tycker jag.

Ytterligare en dag med strålande vårväder och värme! Det är ett mirakel varje år, då våren kommer och värmer våra frusna nordiska hjärtan, och jag drabbas av känslan att jag aldrig mer vill vara inne!!! Just den känslan var också anledningen till att vi startade dagen med kaffetermos, frukostmackor, spårattiraljer och hundar i Mörkdalen långt ute på Tyresö. Lovely!

Stackars sambon har legat i influensa hela veckan och var väl inte riktigt i sitt esse, men sitta i en stol i solen klarar ju den klenaste - åtminstone en liiiiten stund. Man får väl ställa upp på sin bättre hälft (!) - i synnerhet med tanke på alla koppar med te, som denna har servat med under sjukdomstiden...

Denna helg är Elsa på sitt spa i Liljeholmen och blir ihjälälskad av kära familjen Kollega (vilket, i sig, är en ren kärlekshistoria) och egentligen hade det då kunnat vara på det lilla viset, att jag bara hade behövt fokusera på Drama. Men i den här familjen verkar det helt omöjligt att bara ha en hund - det är liksom alltid en hund Xtra (som den bleka sambon så fyndigt uttryckte sig).

Well, well, till saken. Jag lade ett ganska långt spår till höglöpande fröken Fis och ett appellspår med två apporter och ett slut till lilla barnbarnet. Spännande med Xtra, eftersom Sofia har haft problem med apportbocken (som X inte velat ta), vilket nu har släppt, och hon har inte använt apporter i spåret överhuvudtaget än så länge.

Efter att ha serverat den döende mannen kaffe och äggmacka, var han hjälpligt redo att försöka foto lite när jag gick Xtras spår.



Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända!



Finfint spårarbete!



Och dubbeltjoho - första apporten hittad och upptagen!!!!! Lek och belöning förstås.

Någonstans här tog sambon helt slut så det blev inget mer fotande, men Xtra var jätteduktig. Så roligt att hon har fått lite koll på detta med apporter - både bockar och i spår - tycker jag, eftersom det har varit lite trixigt. Men så mycket som dottern sliter med denna lilla hund och så mycket tid och kärlek som investerats i den raggiga, charmiga lilla dam, så vore det märkligt om det inte funkade. <3

Under pistolhot tvingade jag sen Björn att fota Drama och mig, åtminstone innan vi kom ut i spåret och det med nedanstående resultat:



Vi ser ganska glada ut, tycker jag, trots löp och så. Väl ute i spåret, så gick det såååå himla bra! Drama var verkligen riktigt duktig, trots att hon var rejält trött på slutet. Som sagt, hon är i höglöp och ganska påverkad den här gången. Det känns ovant, när man är van att ha en piggelina a la grande....



Apporterna för dagen!

Jag känner mig meganöjd med dagens arbete och har redan planer för morgondagens träning - för, som sagt, det är inte ok att sitta inne i detta fantastiska väder!

Under eftermiddagen och kvällen har jag hunnit med ett multimysigt pass på extrajobbet och imorgon väntar en hel dags ledighet. Om några dagar sticker vi till landet för att njuta av påskhelgen och ytterligare någon vecka senare väntar äntligen en dag i Flen tillsammans med bästa Anna och Roger - och förhoppningsvis någon som börjar på "U" och slutar på "llis"......



Är det vår eller är det vår?!
1 Ingela:

skriven

Ärligt talat Lena, Du klär verkligen i Borderterrier!!!

2 Anette:

skriven

Hej!

Blir mkt avis på Er som hunnit haft så fina dagar. Vi har oxå haft det bra men Opal har stukat carpus (handlov) och måste ta det lugnt. Puuh så jobbigt tycker vi alla. Inte lätt att hålla en "tigger" på backen. Hoppas att allt annars är bra med Er.

Bamsekramar Anette

Kommentera här: