Stilla promenad i ett stilla Furudal

Ja, en stilla promenad var precis vad det blev på förmiddagen, eftersom jag bara hade med mig Elsa och Xtra. Björn och Drama valde en överväxel och cyklade till Sandnäsudden, vilket Drama var i stort behov av, så att säga. Maken till energisk hund har jag väl sällan skådat - och Anna - det är inte ett klagomål, jag vet att jag uttryckligen bad om en livlig typ! =)


Hur som haver så betydde det alltså att jag kunde larva runt i lagom promenadfart och se mig omkring, medan "di fyrbenta" skötte sig själva. Väldigt behagligt var det!



Mycket fina vägar finns det i Furudal - det är ett som är säkert!




Fru Elsa.



Xtra liten och Xtra söt.



Vad gör mänskan, ser Elsa ut att tänka där borta....



......men, för sjutton, jag är inte den som är den! Var faktiskt riktigt kul, dessutom!



Oresjön ligger stilla och glittrande med sina husbåtar.




Här ligger Lottas café, där vi var och åt igår. Tycker att huset är så vackert.



Björn på väg mot käket igår......




...... och jag själv. Kul att få vara med på bild och se normal ut, som omväxling. Annars hänger det ju alltid en hund i någon arm eller så och man själv ser allmänt rufsig och svettig och eländig ut - gärna prydd med lite granbarr i håret.




Som avslutning måste jag bara lägga in denna bild på en djupt förorättat Drama, som inte får gå med på resaturang, minsann. Hon har ju "bara" fått träna lydnad, spår och uppletande denna dag. Stackars älsklingen. ;)






Kommentera här: