Hörde just att det redan har varit oktober!

Men guuuu, säger jag bara! Var sjutton tog den månaden vägen???? Alltså, några minnen har jag ju - t ex minikennelträffen i Flen för några veckor sen - men när jag lutar mig tillbaka och tänker lite till, så inser jag att det är multi som har hänt under denna försvunna månad - då även familjemedlemmar, hundar och tankeverksamhet har kollrats bort liiiitegrann!

Jaja, jag ska inte betunga er med sån´t som jag redan har skrivit om, men en liten sammanfattning kan vara på sin plats - speciellt för mig själv.

Inledde ju med 5 otroliga dagar i Skåne med 18 blivande elevstödjare från år 8 i plugget. Fantastiska dygn och fantastisk utbildning. Har nu startat upp (i liten skala, men ändock) elevstödjeriet i år 4-5 på skolan, och där kommer vi ha mycket nytta av tiden i Skåne. Det ska verkligen bli spännande att följa den här utveckligen...

Kom sen hem över en liten natt, för att omedelbart fara vidare på LO-konferens i Rottweilerklubbens regi. Lärorikt, nyttigt och kul att skapa nya kontakter (har ju lite klent av den varan annars.....)!!!! Och dessutom lyxigt att bo i egen "kuppe" och få maten serverad! Mer av den varan!

Därefter har jag ett svagt minne av någon familj, men är inte alldeles säker på att den var min - i tre dagar - för att sen fräsa vidare med dotter, rottweiler och borderterrier på ett skittrevligt kennelläger i dagarna fyra! Se tidigare rapport, säger jag bara! ;)

Och nu väntade äntligen 5 dagar i tecknet "Hjärta och Smärta"!!!!! Dessvärre tenderade det att bli mer smärta än hjärta, då det uppstod livliga diskussioner i närområdet (= ej sambon, som omväxling)....Trist med energitjuvar, kan jag sammanfatta det hela.

Det var underbart med en, som vanligt, ytterst puttrig helg hos Anna och Roger i dom sörmländska skogarna, tillsammans med en rad goda, kära vänner. Detta har beviljats eget blogginlägg, så välkomna dit!

Kommande måndagsmorgon, hoppade en osedvanligt pigg och rask liten människa upp kl 04.00 för vidare avfärd mot Prag, tillsammans med jobbet. Det kändes verkligen superspännande att åka dit, eftersom jag aldrig besökt staden förut. Resan gick fort och vi landade i en fantastiskt vacker huvudstad! Då skolan reste i olika "skift", hade vi förmånen att få resten av dagen ledig. Tillsammans med rumskompisen Mia, Lisbeth och Christian flanerade vi runt och hann se en hel del.

              

Vårt hotell, inhemsk öl, Salvador Dali-utställning, kyrkor och droskor.

     

Judiska kyrkogården, Pragborgen, floden.

     

Pragborgen, kvällsvy från vårat rum, på nattclub.

        

Skolans nya namn, salsa, Franz Kafka, parlamentet.

           

Söt spårvagn, katedralen i Pragborgen, det allra äldsta slottet.

        

Torget i Pragborgen, Barbie på besök i Leksaksmuséet, Prag och en enkel toalett.

Väl hemkommen från denna underbara stad, packade jag om i mitt resekitt och åkte vidare till Furudal med hundar, son och sambo. Hade en ljuvlig helg, med promenader i minusgrader, brasor, tända ljus, vila och god mat!

När jag vaknade upp igen, insåg jag att det alltså har hunnit bli november år 2010..... Jag känner mig lite sliten, det gör jag. Brudarna undrar var deras matte tog vägen, son och dotter tror att mamma har blivit reseledare och sambon misstänker att jag har smygflyttat hemifrån - men ack så fel!!! I´m back och allt rullar på som vanligt - dvs ganska knöggligt - men roligt. :) Mobilen har gett upp och alla mina kontakter är försvunna. Jag har jobbat dygn på extrajobbet och sovit ca tre timmar, Haft en supermysig kväll hos en kollega tillsammans med elevstödjarna. Har promenerat i Årstaskogen med älskad sambo idag. Haft ett jättebra styrelsemöte med Östra LO. Hälsat på glad, gammal mamma. Hjälpt dotter och son med livet. Och.....ja, ni vet
- sån´t man liksom bara gör.

Imorgon ska Elsa och Drama få sig en rejäl duvning på lydnadsplanen! Måste påminna dom om att matte är hemma igen!
1 carolin:

skriven

Bättre att fylla dagarna med liv än livet med dagar...typ! Du ligger verkligen inte på latsidan!

Har saknat din så energigivande och levnadsglada inlägg här!

Kramkram från ett regnigt och trist Rättvik!

2 Anette:

skriven

Hej Kompis! Ja, jag tycker oxå om Prag. Var där med arbetet för några år sedan. Det är sååååå himla många härliga byggnader och väldig god öööl. Hick. Skönt att iallafall få se dig på din blogg. Var på härlig spadag i Grisslehamn och dagen efter på en jättehärlig sökkurs i Roslagen. Detta omträffade för några veckor sedan. Man skulle unna sig mer av sådant. Sköt om Er.



Kramar Anette m familj

Kommentera här: