En hundägare räds ingenting....

.....och definitivt ingenting så mesigt som dåligt väder i alla fall! Vaknade till snöblask och sådär alldeles lagom äckligt väder, men det var bara att ta sig verket an. Hade bestämt träff med Vicktoria på Borkyrka BK för lite lydnadsträning. Kaffe kokades, bilen skrapades, hundarna ikläddes täcken och sen drog vi iväg.

Till en början vill jag bara säga att jag tror att Vickan blev lite imponerad av att jag faktiskt tog mig till klubben - överhuvudtaget menar jag - med tanke på utsvävningarna på väg till Kloten! Men fram kom vi och träning blev det - efter att jag skrattat gott åt en ytterligt sur liten Märta (med lika litet täcke), som verkligen inte hade för avsikt att köra lydnad i denna väderlek!

Fick mycket bra råd och tips kring position med liten D (=fortsättning sen lägret) och ännu fler goda råd kring mitt alldeles egna problem med hur sjutton jag gör med mina fötter! Kommer numera att röra mig i "ett, två, sväng på tre" i alla möjliga sammanhang
......

Drama var lika vild och vacker som vanligt och brydde sig inte ett skvatt om vädret! Vadå blött, vadå sitta?! Nemas problemas, kan man sammanfatta det hela! Fick beröm av Vicktoria för mitt jobb med raringen, och sanningen är ju att jag blir lika stolt som alltid! Tack för det!!!!

Kära Elsa fick också besöka lydnadsplanen, trots detta hemska väder. Blev mest bus och skratt och inte särskilt mycket ordning. Elsa ville absolut inte sitta, med risk för att bli blöt om stjärten, och ville bara gå fot i egen position. Däremot hämtade hon glatt apportbocke, trots att den var täckt av snö, och fixade budföring lugnt och sansat. Nä, tacka vet jag film och ostbågar, säger Elsa!

Efter kort pratstund var det time att skiljas åt och dra vidare  till jobbet, i alla fall för min del. Har haft en bra dag, som avslutades med en jättehärlig promenad med brudarna, nu på kvällen. Nog kan man väl dra sig tillbaka, med gott samvete nu?????

Ha det gott!
1 Vicktoria:

skriven

okej då lite impad var jag att du hittade,;) Men mest impad är jag över ditt jobb med lilla D fy fan vad du har varit duktig sträck på dig//Kram

PS! fortsätt räkna det lönar sig............

Kommentera här: