Dagbok för helgen som gått

Onsdag: Startade morgonen med att kvista till Gustavsberg och hämta sponsoringgrejer från Purina (via Ullis och Stefan). Blev vådligt trevligt mottagen av Ulla och Anna i butiken, fick bärhjälp med grejerna och avskedskram då vi fräste hem igen. :)

Därefter jobb + jobb = JÄTTEMYCKET JOBB


Torsdag: Efter en jobbnatt med skrämmande lite sömn, hann jag i fyra timmar, och pussade fort, fort på sambo och hundar. Hann även med en brunch´tillsammans med Björn....



Den här helgen har känts liiiite hotellbetonad.....



......så brunchen passade fint!

Efter detta fort jag tillbaka till jobbet och kom hem sent samma kväll.


Fredag: Jaha, vad ska man säga?! Jobbade hela dagen, men hann ta en öl på uteplatsen och äta goda hamburgare innan jag tuppade av för natten. Minns i alla fall att Björn var med! =)



Uteplatsen. Längtar efter att få tid att plantera blommor!



Balla brudar glor på grannens katt....



.....medan rar sambo försöker verka galen. Suck!


Lördag: Vaknade till strålande sol och underbart vår/sommarväder. Rottisdag med Östra LO stod först på schemat! Vi packade ihop oss och for ut till Ekerö, där vi möttes upp med Lina Ohlson. Alldeles strax efter dök det upp x antal barn och barnbarn till Lina, som genast tog itu med spårläggning. Björn och jag skenade iväg hur långt som helst, kändes det som, och la två ängsspår till E och D.

Så småningom fylldes det på med en valp, med vidhängande husse, från Uppsala, Ingela/Trolla med släkt samt Mats med sina två Türinge-hundar.

Vi hade en underbar dag i solen och det blev en hel del gjort med våra hundar.



Drama och jag ger oss iväg ut i spåret. Kändes lite svajigt eftersom vårt spår låg granne med en sportflygklubb. Vore inte ett dugg förvånad om jag hade fått ett litet flygplan i skallen....



.... eller varför inte denna lilla helikopter?!



Är såååå glad att jag fick denna stilstudie på entusiastisk sambo och Elsa! Man skulle kunna tro att dom är ute på löprunda, men icke sa Nicke! Dom gör ett jättefint spår, men det syns ju inte riktigt här. Har många fler foton, men jag tycker att detta är skitroligt!

Träningsdag slut = mysig kväll/natt på jobbet!


Söndag: Slutade jobba kl 11.00 och blev hämtad av Björn och tjejerna. Vi pep iväg ut till Drottningholms Slott och tog oss en härlig promenad tillsammans med medhavd picknick. Himla mysigt, även om jag känner mig lite sliten efter allt jobbande.

Inleder med denna bildserie på en lycklig rottisägare:



Nej Drama, du ska sitta! Kolla in Elsas flin....



Nu sitter visserligen båda hundarna, men Elsa flinar fortfarande och jag ser lätt irriterad ut....



Sååååå..... Lite ofokuserade, men ändå!



Undrar just om CG och Silvia sitter bakom en gardin och gapskrattar.

Efter denna kraftmätning vandrade vi vidare genom den fantastiska parken och kom så småningom till Kina Slott.



Jag kan riktigt se Gustav III och hans gelikar spatsera runt sin "sommarstuga" och vara lösa och lediga från det strama hovlivet. Vi var, å andra sidan, desto mer strama under denna promenad, då hela parken kryllade av folk och fä. Mycket turister var det, som tittade misstänksamt på våra "hemska" rottweilers. Ska jag vara lite allvarlig, som omväxling, så märktes det tydligt att rasen inte betraktas lika rosenrött världen över. Det är verkligen beklagligt, när vi vet vilka underbara hundar det är.



Här har vi hunnit käka lite sallad och nu är det dags för hundmys.



Gårdvarens When I kiss the Teacher.



Keeponix Drama.



På vägen hem tog vi färjan mellan Ekerö och Slagsta.



Och väl hemma igen, på södersidan, letade vi reda på en  riktigt härlig äng, där bruttorna kunde leka av sig det stela hovlivet för den här gången! Lite suddig bild, men den säger det mesta!



The Syster Ysters on the road!

Nu har vi landat hemma efter en lååååång helg. Grillen står på och tjejerna verkar ganska trötta. Nu är det inte många veckor kvar till sommarlov, Dalarna, hundvalp och sommarjobb! Längtar!





Kommentera här: