Men kan man få ta det lugnt, eller......

Har inte varit riktigt på G dom sista dagarna, dragits med huvudvärk, trötthet och lite sådär. Nu vet ju alla som läser min blogg, att det sällan hindrar mig från att aktivera hundarna. Förstår att det kan tyckas underligt - då kan man ju lika gärna jobba - men för mig är det inte riktigt så. Jag kämpar mig hellre ut ordentligt en rejäl vända, för att sen kunna ägna mig åt sjukdomen i lugn och ro, utan att ha Dramas näsa en centimeter från min egen resten av dan.

Så var alltså fallet idag.... Träning kunde inte bli tal om, så det gällde att hitta en bra runda, med gott om plats, dvs Stavs träningstravbana! Det låter väl både stort och rejält?! Det är det också, men tänk, att jag ändå fick en så stark känsla av det var något trångt för Drama. Hur osannolikt det än kan låta..

När Elsa hade röjt av sig det allra, allra värsta travade hon glatt och förnöjsamt bredvid sin slitna matte, som i sin tur mest gick i egna tankar. En sak som jag tänkte rätt mycket på, var just det att vad är det som flyger runt i luften mest hela tiden!!! Men så såg jag ju att det var Drama....

Likt hackspetten i Kalle Anka på julafton for hon högt och lågt, hit och dit, en tass här två tassar där, över snövallar, under snövallar, ner i jorden, ovanpå marken, ner i diken, upp ur diken, rullade, snurrade osv, osv.

Plötsligt kände jag mig ännu tröttare, men samtidigt väcks ju alltid dom där skrattbubblorna som bor i magen - i alla fall hos mig. Vad den hunden har inne i skallen, lär vi aldrig få veta, men något mer skojfriskt och lyckligt får man baske mig leta efter. Tänk om det vore alla förunnat att vakna upp med denna oerhörda energi och glädje varendaste dag! Ibland undrar jag om hon är en så´n personlighet, just för att hon inte hör ordentligt, och om svaret på det är "ja", så är det verkligen inget negativt med en hörselskadad hund (ni vet ju att jag vägrar att kalla henne döv, eftersom hon ju hör en del)...

Men om sanningen ska fram, så tror jag att detta är Dramas personlighet och vi hade lyckan att få dela livet med just henne!

Nu har jag hasat runt i dagarna tre och kan väl inte vara annat än utvilad till lägret i helgen. Anna, Roger och Madde - here we come!
1 Glimz:

skriven

Glimma voffar och tackar för grattiset :) Ha nu en underbar läger helg!

Kramar om er massor :D

Kommentera här: