Blandat bandat från Furudal.

Hoj, som vi säger här i Furudal. Det går sisådär med bloggandet just nu. Är liksom lite svårt att få tiden att räcka till - och det står heller inte högst på priolistan just nu. Det är så mysigt att ha både Sofia och Adam här uppe, hundarna som börjar bekanta sig mer och mer med varandra och så kära Björn, som alltid håller ställningarna när jag fladdrar omkring. Och det i kombination med vackra, varma kvällar så hamnar bloggen längre ner på listan över "viktiga saker".

"Barnen"!

Hur eller hur, så har vi det toppen! Det är så himla spännande att se hur lilla Xtra närmar sig E och D, undan för undan. Hon håller ganska låg profil när dom är i närheten, men sannerligen inte när hon är ensam med oss. Jag börjar, allt tydligare, förstå innebörden av rasen terrier och ser med spänning framtiden an, då dottern ska slita med denna envisa typ!




Jag är jäkligt ball - bara så ni vet! Xtra är mitt namn!


Häromkvällen var hon osannolikt busig och for som en dåre på tomten, hoppade, morrade, skällde och gjorde lekinviter till Elsa och Drama. Dom tittade, fullständigt frågande, på galningen och gjorde inte så mycket mer än så en lång, lång stund. Till slut reste sig Drama, som framstår som en ängel just nu, och sa: Ok, jag hajar! Du vill leka lite! Och så gjorde hon lekinvit i rottisstorlek och sa: Vaff!!!! Oh, hjälp, skrek Xtra och pep in under en stol. Om ni frågar mig, så kunde hon gott ha det! =)




Efter en hård dag, är det alltid skönt med en god natts sömn!


Jag jobbar på med käket på golfen, och kan väl ändock säga att jag gått från vettskrämd till relativt trygg med kocksysslorna. Det är skitaroligt, även om det kan kännas något mycket periodvis. Men som mantra har jag en mening som en tjej på extrajobbet sa, när jag berättade om golfrestaurangen: Vilken skön inställning du har... Ja, ja, laga mat - det kan jag också göra!

Vi har hunnit fira en ganska improviserad midsommar, där son, dotter och hundvalp fräste till midsommarstången på moppe, medan Björn och jag cyklade till detsamma, med livet som insats. Varför - jo, naturligtvis för att vi valde att ta skogsvägarna och det var både långt och jobbigt.... Jag begriper inte varför vi aldrig lär oss??!!




Här har ni i alla fall ett foto på en riktig dala-midsommarstång - blommorna är gjorda av crêpepapper..



......och delar av en familj....




.... och ytterligare en del.

På onsdag ska vi göra en tur till Risulampi, där vi ska fiska och bo i stuga igen, precis som vi gjorde vid Aborrsjön i höstas. Det ska bli super! och sen väntar en strid ström av diverse trevliga gäster. Kul, ska det bli!!!!

1 Carolin:

skriven

Helloj! Vilken underbar bild på Xtra o grillen :) Såååå rackarns söt!!!!



Verkar som ni haft en trevlig midsommar...i Fromhem firades midsommar med jobb, jobb o så lite jobb, men rätt okej ändå!



Há det gott!!

2 Anna:

skriven

Efter att ha studerat alla bilder på Xtra på Sofias sida så kan jag nog påstå att Dramas bus måste ju ses som en lätt sommarbris jämfört med den där lilla orkanen. Puss på er alla

3 Jag:

skriven

Absolut! Har väl ALDRIG sagt att liten D har varit busig???? Hon är mammas hjärta och har alltid uppfört sig som den ängel hon är.... =)))



Puss på re´själv



PS. Och så se till att komma hit! Det är tomt i partytältet.... DS.

4 Glimz:

skriven

Ni verkar haft en uuuuunderbar midsommar raringar!

Kramar om & saknar massor :)

5 Lotta:

skriven

Hej!

Vad kul att hitta lilla Xtra på webben! Xcellent Kim har flyttat hem till oss, världens mysigaste, spralligaste och coolaste lilla tjej :-) Även hon har fått rottissällskap!



/Lotta

6 Anette:

skriven

Hihihi! Skickar bara en liten kram till Er ifrån mig! Anette

Kommentera här: