Sommar, sommar, sommar....

Nu måste jag trotsa hastigheten på datorn och försöka mig på ett blogginlägg i alla fall! Har just kommit hem från en underbar sommardag på stranden med hundar, ungar och man. Har varit ledig några dagar och lyckats pricka in det vackra vädret, så skinnet svider precis sådär lagom som det liksom ska när det är sommar.

Vi har haft Adams kompis Axel här på besök några dagar och det har varit trivsammare än det brukar, tycker jag. Det är jättemysigt med tonåringar i huset och det blir på ett annat sätt när man har gäster. Fasar dock lite för vad Axels föräldrar ska säga när sonen kommer hem igen. Både han, Adam och Björn har drabbats ett nytt hårmode och rakat sig, så skallarna är så bara och "fina" = ser inte kloka ut! När dom fräste till Leksands sommarland i måndags, kändes det som att vinka av tre skinheads ungefär. Sambon har dessutom bränt skallen och går numera omkring i bandana......

Nåväl, mysig dag har vi haft, som sagt. Solen har strålat - vi har läst, badat, solat, ätit picnic och haft det gott. Ska försöka mig på att ladda ner några bilder, faktiskt.



Drama och minsting-Xtra leker i vattnet.



Elsa ser till att ligga lååångt bort från vattnet, men njuter gärna av solen.



Men ibland har nöden ingen lag, eftersom solen är stark. Ser ni vad skönt hon tycker att det är?!



Fast det är klart, efteråt är det ju riktigt mysigt!



Iiiiiihhhh, jag simmar!!!!



Jäklar, hela frisyren blev förstörd! Söt?! Näe, inte så särskilt! :D



Sol ute, sol inne, sol i sinne....



Drama med sin älskade husse - som  numera är hang around i Hells Angels. ;)



Det måste ha blivit något fel.... Vi beställde en Borderterrier och fick en Longterrier!!!



Familjen i lektagen! Elsa räddar sig upp på land, medan Drama gasar på.



Det var väl en envis, jäkla gubbe. Ge hit frisbeen!!!!

Ja, som ni ser, så har vi det riktigt bra. Till helgen vankas besök av både Nettan, Oscar, Tarzan samt syrran med man och en son med familj. Vi har varit tvungna att leasa ut delar av familjen hos grannarna för att få sängplatser. Det ska bli jätteroligt! Och på söndag försvinner både sambo och son tillbaka hem till Stockholm medan Sofia och jag stannar kvar här. Vi har lite jobb att sköta och så ska vi träna lite med Carolin/Dizni och så kommer Emma/Märta/Affe och lite sisådär.



Avslutar med en bild där Drama lirar fotboll  med Adam och Axel. Undrar vem som har mest kul?

PS. Sofia, stackarn, får ju liksom aldrig vara med, eftersom det alltid är hon som står bakom kameran. DS.



 

 





1 Anette:

skriven

Avis Avis Avis!! Jag vill oxå sola, bada och dricka vin. När jag går på sem så har säkert alla vattendrag giftalger. Och egentligen är det för varmt ute så jag kommer troligen inte orka göra ngt alls. Sköt om Er!!

Kramar Anette m familj

2 Jag:

skriven

Älsklings-Anette! Kom hit då, så gör vi allt det där! Jag är kvar till 1 augusti!

Puss

3 Eva-Lotta:

skriven

Hej!

Eftersom vi "bloggare" måste hålla ihop, så skriver jag några rader till till dig här :-) Ser ju att ni har det hur fint och skönt som helst där upp i Dalarna. Men det är faktiskt fint här i Stockholm också som du såg på bilden ;-)



Hälsningar

Eva-Lotta

4 Anette:

skriven

Drama! Gudmor har ej glömt dig!!! Du får ditt senare. Ja Lena, såg ditt svar. Kanske jag hinner göra det, vi får se. Sköt om Er alla så länge.

Kramis Anette

5 Caroline Wahlström:

skriven

Hej! Visade dina fina hundar för familjen och vill såklart visa Elsa för dem också. När vi hade sett bild efter bild på Drama och Elsa kom det en bild på Xtra, då utbrister Liam: Är det där en katt! Ja, det var väl tur att det var min son och inte min man som sa det iallafall! En xtra ursäkt till Xtra!



Mvh den eventuella x-ta matten

Kommentera här: