Älgar och valpar!

Hade en så himla trevlig dag igår! Madde kom över på förmiddagen och efter en fika, tog vi en prommis med Elsa och Drama. Bäst som vi kommer gående där på gångvägen, står det plötsligt en älg 4-5 m ifrån oss!!!! Det slumpar sig så att vi är med "älgfamilj" här i Trollbäcken och dom rör sig hemtamt runt i området. Jag har sett dom vid ett tidigare tillfälle - men då utan bruttisarna.

Holy Moses, sa Drama, vilken jättestor hund, och tittade tveksamt på fjolårskalven! Elsa provade sig på några skall, men det avskräckte inte heller besökaren. Dom vuxna djuren stod en bit bort och käkade på under lugna former, medan dom höll ett öga på sin telning.



Dramas och älgens ögon möttes.....



Elsa har koll på dom större älgarna också och blir lite upprörd! Det är ingen ordning på promenaderna längre... Madde ser mest förtjust ut, tycker jag.

Efter detta lilla äventyr, fortsatte hela gänget ner till Bronäs för ett litet eftermiddagsbesök. Som vanligt lika trevligt och dagen gick över till kväll innan vi satte oss i bilen och rullade hemåt igen. Vi passade naturligtvis på att njuta av Donnas underbara små krabater! Stadiga rackare, måste jag säga. Och dom hade precis börjat vifta på svansarna!!!!!! Det är ju ett under att man tog sig därifrån utan att ha smugglat ner båda två i varsin jackficka...  Bilder på dom små, får Anna stå för - www.keeponix.se.

Fick dessutom med mig en kong hem - företrädesvis till fröken Fis, så hon slutar med vanan att tugga i sig bollar i tid och otid! =) Tusen tack, gulliga Anna!

Idag var vi ute på ett snöröj och passade på att prova om presenten var kul - och det var den!!!



Kong i mun.



Kong i djupsnö.



Kong i djupsnö framför Elsa. Skoja till det hela lite...



Se ovan.



Jag har kongen!!!!!! Syrran jagar mig!!!!! Rolig lek!!!!!

När rastningen var klar, hann jag med att skjutsa brölande innebandypojkar till Heron City för biobesök, kvista till Huddinge sjukhus och hälsa på Madde, rasta hundarna (igen) och tillbaka till Heron City för avhämtning av ovanstående ungtuppar. Som jag sa i förra inlägget, och även meddelade min chef idag - jag hinner inte jobba!!!

1 susanne!:

skriven

Jo älgar har vi också här. David höll på att få jagen förra veckan, trots ställande hund mmed sig:( Bigge passade på att springa fram till mamma och fjoling en annan dag"puckot" Som sagt på sms Enigma, prata med Pernilla åkerblom och hälsa från mig. Lycka till kram Susanne!

Kommentera här: