Tänk om fler dagar kunde börja som den här.

Gick upp i ottan, packade hundarna och for iväg till Emmas och Kalles nyinköpta supertrevliga hus i Länna! Rena rama Bullerbyn var det minsann och jag ser verkligen fram emot att sitta på den stora balkongen i sommar (om det nu nånsin blir sommar igen) och smutta på ett glas vitt! Fast det är klart - med Emmas och mina umgängestider passar antagligen kaffe bättre... Vi har en tendens att ses ganska tidiga mornar, nämligen!

Vi gick en jättehärlig promenad med råttorna, som bl a innehöll en rejäl vända på Drevviken, där gänget kunde röja av sig så det räckte och blev över. Affe har en hälsosam respekt för Elsa, vilket dock inte systeryster har. Efter att ha plågat storasyrran på egen hand, snackade den lilla ihop sig med en, intet ont anande, Affe och sa: Kom, så mobbar vi henne tillsammans! Okej, svarade Affe (på killars vis) och så gjorde dom det... Det slutade med att mobbningsgruppen (dvs Emma och jag) klev in och påtalade att detta inte var schysst, och så fortsatte promenaden under trivsamma former. =)



Affe smyger på tjejerna, rätt så tuff till en början.



Men ni ser ju att dom har råkoll...



Han försöker med en undanmanöver - han tittar bortåååååt.....



Men icke då! Det är bara att gilla läget och ge sig in i matchen!

När denna härliga prommis skred mot sitt slut, enades Emma och jag att verkligen ta tag i lydnaden på dessa spralliga typer och bestämde oss för att ses i gryningen redan nästföljande dag för att träna detsamma. Tyvärr vaknade jag till sans i sista sekunden och kom på att jobbet kräver att jag inställer mig tidigare imorgon. Fasen också!!!! Som sagt, vem sjutton hinner jobba när man har roliga hundar att tillbringa dagarna med?!

Och nu flög plötsligt Drama förbi på jakt efter något litet flygfä!!!!!! Alltså den hunden behöver verkligen träna - på riktigt - nu! Jag har inget emot vintern överhuvudtaget, men när man inte har tillgång till ridhus eller liknande så är det faktiskt klurigt att köra lydnad för tillfället. Och brukset känns inte högaktuellt, det är såååå svårt att valla ruta i en meter snö. =)
 
1 Sara, Loke & Nike:

skriven

Det är inet bara svååårt att valla i 1-meters snö det är oliiiidligt!... Saknar våra tidiga mornar!.. Vem vet - snart är jag kanske tillbaka! Jag letar och letar efter en liten sten att krypa in under!! haha... Kram Sara

2 Emma o Affe:

skriven

Det var en underbar start. Nästa vecka ska vi verkligen träna!!!

Kommentera här: