Bjuder på ett gäng underbara bilder från dagens prommis!

Har äntligen fått hem dottern från Örebro, för första gången sen i julas! Detta med äldre barn har verkligen både sina för- och nackdelar.... Visst, man får en helt annan rörelsefrihet och kan fokusera mer på egna saker, men det känns också som om familjen luckras upp lite. Ris och ros, som med allt annat i livet.

Nu var det i alla fall vansinnigt roligt att Sofia kom hem - speciellt för Drama, som har suttit i knät på henne sen hon klev innanför dörren! I förmiddags brottade jag loss dottern, vi byltade på oss alla varma kläder vi kunde hitta och begav oss ut på sjön för en rejäl promenad. Det var jättemysigt, men jäkligt kallt, kan jag meddela.

Nöjer mig med att bjuda på dessa härliga foton av delar av familjen Cikus:



Snömonstret Drama in person.



Jag försöker gömma Sofias vantar....



....vilket är så lätt, med denna tokfia i närheten.



Innan jag hinner få av vantar och annat krafs har hon redan "fångat" dom. Påminner om någon slags larv, tycker jag.



Nytt försök att montera loss hunden ifråga, medan Elsa bevakar vanten som ligger i fickan. Pust!



Finfina Elsa håller koll på den ystra kompisen.



Som kommer här! Kontrollerat och fint.... Alltså, Anna och Maja, vad har dom egentligen i generna?!



Som synes så hålls tempot uppe!



Rottisar är UNDERBARA!!!!!



Dottern. Skulle kunna komma direkt från Lakaträsk i Boden, med tanke på utstyrseln....



Drama äääälskar sin syrra... och brorsa.... och andra syrran..... och matte och husse..... och katten... och hästarna på jobbet.... och grannen.... och grannens bekant.... och...... Hon är så helt otroligt lycklig, att man faktiskt blir avundsjuk ibland! :)



Plötsligt kände sig Elsa lite gosig.....



...och välte omkull Sofia i en snödriva för att mysa lite! :)



Drama står still!



Elsa avslutar det hela med en snygg markering på killarna som plogade isen längre fram.

Efter denna frostiga, men mysiga, prommis, åkte vi till Tyresö centrum för lunch och några inköp. När vi kom in bland vanliga människor, med vanliga kläder och vanliga frisyrer, insåg vi hur eländiga vi såg ut. Åt en väldigt snabb lunch och kröp sen, längs väggarna, tillbaka till bilen och åkte till Lidl en bit därifrån. Där såg alla ut som vi och det kändes mycket bättre!!!!!!
1 Björn på jobbet:

skriven

Vilka underbara bilder speciellt den översta den är redan skrivbords bakgrund :) Härlig dag ni haft jag längtar hem till er :)) Pussar Husse

2 Jag:

skriven

Alltså, vem längtar du egentligen hem till - husse?!



Puss från matte

Kommentera här: