Nu var det lilla jag igen.

Åh, vad jag tycker att det är trist att bloggandet kommer av sig så mycket, eftersom man oftast gör snabba uppdateringar på Facebook istället. Jag gillar ju verkligen att blogga och jag gillar min lilla, oviktiga blogg också, faktiskt.

Sen blir det ju lite knapert med material att skriva om, eftersom jag främst skriver om hunderiet
, när det ligger 1 m snö utanför fönstret. Då är det jättesvårt att få till någon vettig hundaktivitet!

Kan väl ändå språka på lite om livet, rent allmänt. Vi har haft en ganska kämpig höst, här hemma, med bostadsletande och jobbsökande för Sofias del och massor av pluggande för stackars Adams del, vilket även har fört med sig att han inte har hunnit med sin innebandy någonting. Jättetråkigt för honom eftersom alla delar är viktiga för att man ska må bra. Sofia vickar en hel del på skolor och förskolor runtom, men det inger ju alltid en känsla av jagande att inte ha ett fast jobb. Lägenheten måste hon dessvärre lämna i mitten på januari, eftersom den "rättmätige innehavaren" kommer hem. Så är det någon som sitter på ett jobb, rum, nedervåning i villa eller så, så är ni välkomna att höra av er!

Nåväl, i helgen var det i alla fall Stora Stockholm, vilket jag tycker är en höjdpunkt varje år! Jag gillar att vara där och man stöter alltid ihop med än den ena än den andra. Sprang bl a ihop med en gemensam bekant till mig och Anette, och vi enades om att det är en himla tur att mässan är en gång/år, för då ses man åtminstone! :)

I år stod Björn och jag i rasmontern (för rottisar förstås), och det är alltid lika trevligt! Efter alla tråkiga skriverier om vår underbara ras, anade jag att man skulle möta mycket skepsism, men glädjande nog så var det inte alls så.  Däremot så var det förvånande många som verkligen undrade vad man ska tänka på vid köp av rottweiler, hur krävande dom är osv osv. Det tycker jag är superbra, för då får man också en vettig chans att ge intressenter bra och viktiga råd.

Efter mässan stannade vi till på McDonalds för att äta fuskmiddag. Det resulterade i att jag sannolikt blev matförgiftad och tillbringade därför resterande del av kvällen att ligga över toastolen och kräkas. Så kan man också fira en lördag...

Kände mig piggare igår, men blev ompysslad och bortskämd av sambon hela dagen ändå. Som tack för det, var jag snäll och "lydig" och traskade med honom till grannhuset och grannkatten som vi passar ibland, för att bada bubbelpool och basta.



Grannens grindstolpe....



....och grannens ena träd. Hur sugen blir man då på att ta ett litet dopp????



Men titta bara hur lyxigt detta är! Björn njuter, kan jag lova!



Och långt in i dimman ser ni mig, som faktiskt fortfarande ler....

....men det var innan det som sen hände. Efter bad och dusch, traskade jag in i bastun och tog en rejäl avstamp på nedre britsen för att komma upp till nästa. Vad händer och varför blir jag inte förvånad?! Jo, hela jäkla britsen går sönder, varpå jag faller handlöst ner i klinkergolvet, tar emot med ena handen och slår huvudet i väggen!!!! Det är så typiskt mitt liv, att jag egentligen bara konstaterar att det hände. Idag går jag runt med bula och skrapsår i huvudet samt tre, rejält stukade och svullna, fingrar på vänster hand. Ingen vidare kommentar....

Kvällen avlöpte annars under lugna och trivsamma familjeformer - av olika slag.



Sån här ordning har vi hemma - dvs vi människor sitter på golvet, för att djuren ska få plats i möblerna! =)



Adam skulle kvällskissa Xtra, och ni ser ju hur det gick! Men kul hade dom!

Idag har jag gått i strejk och är, helt enkelt, hemma från jobbet. Hela kroppen säger att, nu är det dags att ta det lugnt - och det är nog precis så det är. Började förmiddagen med en härlig promenad tillsammans med Sofia och alla hundarna. Dom fick springa av sig rejält och nu snarkas det på i alla hörn här hemma. Mysigt! Det ger lisa åt en utmattad själ.



Vårt underbara hundbestånd - Drama, Elsa och Xtra. Tycker f ö att just Drama ser obehagligt pigg ut, eller vad säger ni? Elsa visar precis vad hon anser om årstiden vinter och Xtra plirar mest under lugg. Inget räds den lilla skruttan..



Måste också passa på att lägga in ett av Sofias häftiga foton på hennes goding.

Ha det gott, alla!
1 Ullis Ryskåsen:

skriven

Men stackare Lena, fy så ont och rädd du måste blivit. Krya på dig KRAMAR

2 Björn:

skriven

Hej mysigt var det att bada, men väldigt obehagligt med din vurpa! Puss B

Kommentera här: