Men vilken trevlig dag....

Började dagen med att sova till kl 9.00. Det kan absolut bli en vana - känner liksom det i hela kroppen... Sen var det förstås lite frukost, lite hundprommis och sådär innan det bar iväg till jobbet - där det f ö var väldigt trivsamt. Ser verkligen fram emot hösten med tillförsikt!

Efter jobbet mötte jag upp Kalle och Samba i Älta för lite hundträning. Vi var ju inte direkt ensamma, men så är det ju ofta just där. Skogarna är riktigt fina och det finns många härliga promenadstråk som utnyttjas flitigt.

Kalle började med att lägga ett spår till Samba, medan jag rastade mina små ohyror samtidigt som jag kikade efter lämplig plats för uppletande. Till slut hittade jag ett ganska spännande ställe, som bl a innehöll ett skyddsvärn - bortsett från skog menar jag. Det var dessutom ganska kuperat och ovan mark för åtminstone för mina hundar. Alltid roligt att prova nytt.... Vi vallade rutan och utnyttjade skyddvärnet till att gömma grejer både i och ovanpå.

Samba var först ut och hon var jätteduktig. Kalle sa att hon var ganska orutinerad, men av det märktes minsann ingenting. Härligt! Därefter var det Elsas tur och hon jobbade lika bra som senast vi tränade uppletande. Trots värmen höll hon ihop kanon och hämtade in föremål efter föremål. Hon tog det som låg inne i skyddsvärnet utan problem med gick bet på dom som satt fast i muren, vilket faktiskt kändes helt ok. :)

Sist ut var fullblodsgalningen Drama, som ju har glömt hur man kör uppletande.. Vi tränade bara raka skick, till en början med Kalle kvar i rutan och därefter på stigen, och hon var så duktig!!!!! Blev lite "stöddig" och provade att köra sista skicket inne i värnet och det gick kanon. Oj, sa Kalle, hon är ju som en malle och den tanken har slagit mig också ibland. Snabbare rottis får man nog leta efter faktiskt. Och så hon ju så söt...

Sammantaget är jag otroligt nöjd med mina tjejer efter dagens träning och det är kul att vara igång igen. Och tusen tack, Kalle, för en trevlig kväll!

Efter detta trivsamma fräste jag iväg för att se om kattskrället som jag passat x antal dagar hade dykt upp efter ett par dygns frånvaro. Hade just börjat fundera på om jag skulle hinna göda upp en kattunge till "full size" på extremt kort tid... Som tur var hade familjen kommit hem och så även katten. Då dög det minsannatt gå runt och kurra och vara sällskaplig - utan en tanke på uppassarens dåliga nerver!

Blev dessutom kvar en stund över ett glas vin och kunde ännu en gång konstatera att detta är en av mina favoritfamiljer i kvarteret!

Därefter hypersen middag och nu isäng! Goder natt!
1 Kalle:

skriven

Bättre sent än aldrig, men tack själv för en kanonkväll! Snart dags för en repris tycker jag.

Kommentera här: