Drama är friröntgad!!!!

Jajamänsan, så är det! Jag förstår att flera av er höjer ögonbrynen och tänker att, det spelar väl ingen större roll, eftersom hon ändå inte hör. Men se, där tar ni fel! ;)

Det spelar stor roll för mig som ägare, då jag vet att hon är frisk och stark. Det spelar ännu större roll för Anna som uppfödare, då hon vet att hon ändå tänkte rätt från början. Och för oss är det ju ändå så att vi har tagit beslutet att behålla lilla älsklingen, såvida inte problem uppstår, och nu är i alla fall ev höftledsfel eliminerade.

I övrigt har vi faktiskt inga större stökigheter med fröken Fis - dövheten till trots. Hon har visserligen haft en tid av storhetsvansinne, där hon har passerat både den ena och den andra hunden och sett ut som en taggsvamp. Däremot har hon aldrig svarat upp mot vare sig oss i familjen eller någon annan människa - där är hon from som en liten ängel (om än med något svartgråa vingar). Men störigheten kommer ju inte pga hennes handikapp, utan för att hon är just rottweiler, 2 år gammal, har en väldigt massa energi och gärna vill bestämma - om det nu skulle lyckas....

Det kan låta fånigt, men jag hyser en stor beundran för denna hund, som är så ytterligt balanserad, trots sin bristande hörsel. Som jag har skrivit här i bloggen förut, så hänger hon med på allt utan att någonsin tveka. Det är resor med kommunala medel i Stockholm, promenader över järnvägsbroar med galler på landet, restaurangbesök, dagar på badplatser mm, mm. Dessutom tränar vi flitigt! Spåret går förstås som en klocka, då hon säkerligen kompenserar hörseln med lukten. Hon tränar framslagsträning utan krångel. Hon fungerar utmärkt på lydnadsplanen och är uppmärksam och försöker förstå alla handtecken som jag ger (där allt invant går utmärkt och det nya måste tränas - precis som med alla andra hundar).

        



Det är förstås synd och skam att det inte går att tävla med denna fantastiska lilla hund, men för mig är det allra viktigaste att ha en kul träningskompis och en trygg familjemedlem - och det har jag i Drama. För mig är det en stor lycka att hon är friröntgad. Det blir liksom lök på laxen i kombination med hennes coola temperament och glada humör!



I looove her!



1 Anna:

skriven

Tack för varningen ;) Ska bli härligt att ge dig en kram på söndag, även om jag säger det om och om igen....tack älskade ni för att ni ger Drama ett underbart hundliv

2 Anita, Aquila och Acke:

skriven

Grattis till röntgen! Härligt!

3 ullis m lillskiten:

skriven

jamen fy 17 vicken lattjo liten pryl ni fick hem :)!!! o hon verkar ju ha valt rätt hyfsade hussar o mattar också ;)

4 Carolin:

skriven

Grattis!!!! Klart hon ska röntgas, helt rätt tänkt! Kram Carolin

5 jenny:

skriven

men stort grattis till er alla!! hoppas vi ses snart.. kram

6 Madde:

skriven

Vad glad jag blir för er skull och som vi saknar er!

Många kramar från oss (vi ses förhoppningsvis i oktober ;))

7 marie&Peg&Tee:

skriven

Grattis till röntgen!! Drama du är inte svår att älska....



Kramar Tanta Marie

8 Maja:

skriven

Grattis från oss!!!

9 Anette:

skriven

Hej Darling!!

Kul att allt var bra med rtg. I och för sig så trodde jag inget annat heller. Mkt tråkigt för Anna att det bidde så här med Drama men mkt tur för lilla damen att hon hamnade hos Er. Om jag blir en hund i nästa liv så vet ni var jag vill bo. Hoppas att Ni andra i familjen mår bra. Puss på Er alla!!



Anette m två och fyrbenta

10 Jag:

skriven

Anette, du kan absolut räkna med ett hem hos oss - även om du vore en groda! =)

Puss

Kommentera här: