Jag önskar att ni alla kunde känna känslan....

......av harmoni som både folk och fä i denna familj känner, när vi kommer till landet. Det är underbart att tomta runt i huset, skrutta runt på tomten, ta en prommis genom byn, småsnacka med grannarna en stund och sådär. Hela jag känner liksom att jag blir snäll! Och tänk vad larvig jag kommer bli, nu när jag har fått sommarjobb, och blir där större delen av sommaren..... :)

Träffade Carolin och Dizni en dag, i Rättvik, och tränade lydnad - vilket fö gick super. Annars har vi inte gjort sådär värst mycket vettigt. Ni får titta på fotona och försöka leva er in i känslan, helt enkelt.



Vackra färger vid järnvägsbron.



Växel.



Järnvägsbron från sjösidan.



Vår lilla strand, med badplatsen i bakgrunden.



Drama tar årets första dopp....



....vilket aldrig skulle falla Elsa in. Hon betraktar istället.



Undrar om hjärncellerna trillar på plats nu.



Elsa väntar in galningen.



Och här kommer hon!



Syskonkärlek!



Det krävs action från Elsas sida för att hålla ordning på liten D.



Drama slog en kullerbytta och hamnade såhär.



Mera spring!



Nu är Elsa färdiglekt och svalkar sig lite....



......medan fröken Fis fortsätter sitt intensiva leverne.

Men jag kan ju lova att det sovs extremt gott efter en så´n här kvällstur. För egen del så hade jag jag laddat för att se Millenium - och sen minns jag inget mer. Vaknade lite senare, så skrynklig och söt, i soffan, och stapplade vidare till sängen för en god natts sömn. Tacka vet jag landet - frisk luft och hälsosamt så det stör!

På vägen hem idag, kvistade jag förbi Maja och Kristoffer för att lämna en lånebur. Fick nöjet att pussa på mamma Alecto, bli utskälld av Ciro och biten i hakan av Loppan. Det var trevligt!

Nu längtar jag redan till nästa helg och samkväm med Madde, Richard och Catla samt kära familjen Bronäs! Det var väldigt vad trevligt allting är just nu!
1 Anita och Aquila:

skriven

Fina bilder Lena! jag är så nyfiken på vad du fått för sommarjobb...

2 susanne:

skriven

Så härligt ni har de, Vilken lycka för Drama att ha en sådan klippa som Elsa bredvid sig:) Kram!

3 Sussie o Myzzko:

skriven

Det är så härligt att läsa hur mysigt ni verkar ha det på landet. Skönt att ha ett sån´t ställe.

4 marie&Peg&Tee:

skriven

Det är bara att vara ledig för mig oxå,golf på dagarna njuta av ditt sommarjobb:) Det kommer du fixa galant, med mycke gäster!!

Tänk mig,Lillen,Björn och fyra rottisar varje dag Hi Hi...

5 A:

skriven

söta vovvar!

6 Lina:

skriven

Hej Tomten:)



Vilka underbara bilder du visar! Klart du trivs och har det bra i Dalarna, nå annat finns ju inte!:)

Men om du fått sommarjobb här i krokarna så lär vi ju hinna ses nått i sommar iaf! Skärpning för oss, eller hur?!:)

Kram/L

7 Erica & Co:

skriven

Önskar er en grymt trevlig Valborg!

Bamse kramar från mig!

8 Glimz:

skriven

Puss o kram på hela fina flocken & en underbar Valborg önskas er!

Kraaam!

Kommentera här: