Snabbrapport!

Intet direkt nytt under solen denna vecka, precis..... Tiden räcker banne bara till att ta hand om hundarna och jobba - sen är det liksom natt. Nu är detta inte gnäll, utan bara ett rent konstaterande. Var ju lite sjuk måndag-tisdag, men på tisdagen stod jag i alla fall på benen, så bruttorna och jag drog ut i svampskogen ett par timmar. Hittade lite svamp, inga mängder, men vinstlotten är ändå att kunna gå med Drama lös inne i djupa skogarna! För mig är det helt fantastiskt att ha kommit så långt med dårfinken.! Sanningen är att jag är djupt förälskad i denna hund!

På onsdagen genomled vi en vansinnigt jobbig dag på extrajobbet..... Not!!!!! Solen strålade, tonåringarna var rara, Elsa och Drama blev kompisar med "gårdskarlen", när matte var tråkig, och hängde med honom i verkstan, och så avslutade vi arbetsdagen med en helt underbar ridtur på vackra Södertörn!!!!! Alltså, detta får jag betalt för - det är fantastiskt! Och på kvällen var dom fyrbenta totalt slut och snarkade så rutorna skallrade - precis som man vill att ens hundar ska må! =)

Igår morse (tidigt) träffade jag en sliten Sara (ta hand om dig i helgen, gumman) vid Erstavik, för spårträning. Nu var det inte bara vi där, utan även typ 600 elever (kanske inte riktigt alla på en gång, men ändock) som hade friluftsdag!!!!! Sara hade lite otur, för båda hennes spår låg på den sidan som dessa spänstiga ungdomar skulle nyttja. Men efter ett hysteriskt första spår med Nike (alltså, jag har aldrid sett en hund starta så fort någongång), hade den lilla malletösen lugnat sig och gjorde ett fint andra spår.

Med Loke körde vi några rullövningar, och efter att ha konstaterat att det låg någon kontroll för eleverna just där, så jobbade han jättebra!


Elsa och Dramas spår låg på andra sidan, och vi kom undan något bättre, men nog rände där orienterare alltid!!! Drama startade och gjorde väldigt bra ifrån sig från start. Sen ramlade vi förmodligen in på ett tidigare spår, för rätt som det, dök det upp en ny apport, ca 2 meter från den tidigare! Men hon redde ut det hela och gjorde mycket bra ifrån sig. Duktig!!!!

Elsa var verkligen "på hugget" och gjorde ett skitfint spårarbete! Hon gick mitt i spårkärnan och höll ett superbra tempo hela spåret. Däremot hade någon lustigkurre snott alla apporter förutom första och sista..... Tur att man har en rutinerad hund, som spårar ändå, trots att spåret blev rätt långt innan belöningen kom. Det var så himla roligt att jobba med henne, eftersom det kändes som om hon äntligen börjar komma i kondition efter skadan! Duktig, duktig Elsa! Som belöning har matte idag beställt en ny Biabädd - i neongrönt! Mycket klädsamt om ni frågar mig.....

Nu ska jag ta ett bad, sonen är hemkommen och fastspikad vid datorn, dottern är i Örebro och packar inför en Frankrike-resa med skolan och sambon och tjejerna är vid sjön och tar en öl. En mysig fredag helt enkelt!

1 Zarih:

skriven

Härlig bild! Pirayan in action!

2 Glimz:

skriven

Miiiiiiiiiiiiiss jjjuuuuuuuuuuuuu darling!!

BamseKramen -Ninizen

Kommentera här: