Igelkottar i familjen.

Från att ha varit en synnerligen nöjd matte till Elsa, naturligtvis, men även Drama, i söndags, har nu någonting hänt.... Den sistnämnda har uppenbarligen ramlat in i en hastigt påkommen tonårsperiod, och agerar därefter. Pust!

Inomhus är det inga problem, för då håller vi ju oss inom fyra väggar och är ungefär samma flock mest hela tiden. Men, oh, my god, utomhus!!!!! För det allra första, så går ju allt i 760 knyck, så det är klurigt att både hinna och hänga med - men det går. För det andra, så har damen ifråga börjat förvandlas till en igelkott när vi möter andra hundar. Det är, i och för sig, väldigt gulligt när all päls står rakt ut åt olika håll - men se, det passar sig inte! Morr!!!!!!

Jag är nu sååå tacksam för mitt tidigare hundinnehav genom åren, för lärdomen kommer mycket väl till pass just nu. Jag kan nog tala om för fröken Fis hur det ser ut hemma hos familjen Törnqvist, men jag tycker synd om Elsa, som liksom redan vet. Nä, det lutar åt separata promenader för en period framöver, så igelkotten faller in i ledet igen....... :S

Annars så är allt bara finfint!



Såhär gulligt är det hemma, och jag tycker att hon och brorsan har ungefär samma frisyr - dvs igelkott! Och hörni, vilken tur att puffen (eller vad det nu är) står precis i pussposition!!!!!
1 Glimz:

skriven

Men är det inte konstigt Lena? Vad var det vi talade om, peppar peppar ta i trä! Huuuu tycker det känns lite spokey. Nu längtar jag till den 1a!!!

Kramar om XO

Kommentera här: