Hur ska detta sluta?

Klockan ringde runt 6-tiden och jag trodde, på fullt allvar, att jag var död. Det fick visserligen en helt annan dimension, när jag väckte tonårssonen en timme senare, men ändå...... =)

Ca 06.15 steg hundarna upp ur sina pastellfärgade sängar och 06.16 körde Drama dagens första race runt lägenheten. Puuuuuuust!!!!!! Stackars, stackars, stackars Elsa - som är lite morgontrött (alt helt normal) numera - fick kinderna utdragna nå´n decimeter eller så och bakbenen tänjdes ut så fint med hjälp av systeryster. Sonen blev uppgrävd ur sängen och katten fick sig en morgonduvning.

Så småningom tog vi oss en rejäl långprommis till plugget och bilen (som sambon parkerat vid jobbet) och det var också en upplevelse. För det första så har vi inte riktigt samma åsikt om detta med koppelpromenader - lilla D och jag. Hon tycker att vi galopperar fram - medan jag tycker att vi går tillsammans i ett behagligt tempo. Med tanke på kära uppfödare och framtida pensionatsvistelse så tränar vi mycket på "lagom" just nu.....

För det andra så tycker samma lilla D att hon är väldigt ball just nu och är helt inne på att rädda både Elsa och matte från allehanda fyrbenta som dyker upp under promenaderna. Detta är naturligtvis inte okej, och föranleder x antal , ganska hårda, diskussioner med "lilla grannen" bak i snöret.

När jag, med en kroppstemperatur på ca 350 grader och en lätt stress i kroppen, puttade in dom fyrbenta i bilen och traskade till dagens arbete, slogs jag av en insikt..... Hur i helsicke ska det då vara efter en vecka på hotell - dvs hundhotell?????? E och D ska ju vara inhysta hos Anna och Roger under min sjukhusvistelse, och jag ber nu till högre makter att det är all inclusive! Dvs, inte bara rastning, utevistelse och allmän god omvårdnad, utan även träning, träning och träning......

Ska bli spännande att se hur jag fixar hunderiet en tid framöver, men till nöds får jag väl barrikadera mig på landet tillsammans med älsklingarna!
1 Madeleine:

skriven

Lena gud vag skrattar när jag sitter och läser om miss D och henns äventyr för då vet jag att jag är inte ensam om detta fenomen på morgonen. skratt

Sen till detta angånde all inclusive på Hotell Bronäs det är ju en självklarhet kan inte tänka mig nått annat... =) Gisela har haft lilla Lycka hemma hos sig nu en vecka och där ingår det.Kanske ska lämna in Ego samtidigt så kan Elsa komma hem till mig och mysa ner sig framför brasan i soffan med Milton.

Ps. Jag har inskaffat en rosa adventljusstake till ditt rum så när du kommer måste du ha den rosa bia bädden så det matchar.. Kramar från oss...

2 Glimz:

skriven

Allt är fina fisken Lena :) Jag kommer att vara ledig från o med den 18 dec till o med den 10 jan, så jag hoppas verkligen att vi kommer att hinna ses!!



Kramar om dig o det dina!

Kommentera här: