Pinsamt!!!!

Jaaa, det var precis vad det var idag hos veterinären.... Som jag skrev häromsistens, så hyser jag viss oro för Elsas hälsotillstånd, bl a beroende på viktminskning. Har även hittat en knöl på vänster sida. Det här har naturligvis upptagit mycket energi, tankeverksamhet och oro, inte bara hos mig, utan även hos andra inblandade.

Idag var det följdaktligen dags för besöket! Jag, mer eller mindre, surfade in bakom min "sjuka" hund, som var fullständigt överlycklig att få komma till "vetten" och lämna blodprov. Saken blev inte bättre av att Anette, som jobbar som sjuksyrra på kliniken, tog emot oss. Men guuuud, så trevligt, tjoade Elsa och käkade leversnittar (eller vad det nu heter) i parti och minut!

Efter att ha stått på bakbenen mest hela tiden och tittat på vad Anette skrev på datorn, pussat livet ur veterinären och blivit stucken både i knölen och ena frambenet, fick vi lämna lokalen i avvaktan på provsvar. Och efter någon timme, ringde Anette och meddelade att proverna på alla inre organ så finfina ut!!!!! Nu väntar vi på ytterligare svar under nästa vecka, men i nuläget känns det positivt!

Men missuppfatta nu inte min ironi, för det är fortfarande så att damen ifråga har tunnat ut både här och där och det känns inte bra. Men status just för dagen är bra - om än något genant.....

1 Sara & Grabbarna:

skriven

skrattar... men det är ju bara skönt om allt är som det ska med Elsa-pelsa! Klart att det är lite genant om du nu får stämpeln ¨hysterisk matte¨men hellre det!! ;) Jag håller tummarna för att allt kommer se bra ut fortsättningsvis oxå.. Kanske är den nya maxvikten ett utslag av en ökad/minskad mängd sömn pga av den dära andra fyrbenta!?... (o då menar jag INTE katten eller björnen...) hahahhaha

2 susanne med Big och Loke:

skriven

Skönt så långt!Hoppas att detta blir en story med ett bra slut, det behövs sådana också! Trevlig helg på er Kram Susanne!

3 Lena, Eddie & Zyrran:

skriven

Vi i Tumba håller tummarna för moster Elsa. Kram på er.



//Lena

4 Jag:

skriven

Tack för alla hållade tummar! Och Sara, din tanke ang vikt har slagit mig också..... =)))))Gällande pinsam matte, så kan jag leva med det - men det fattas fortfarande svar.



Kram igen på er / Lena

5 marie&Peg&Tee:

skriven

Vad skönt att proverna var bra, jag håller med Sara om hysterisk matte hellre det en att man ej ser nåt eller hur?? jag vet att du är så noga med dina hundar. Ha en skön helg hela familjen.

Vi hörs senare Kramar på er



Fam Larsson

Kommentera här: