Slut på semestern - jobb och spår igen.

Som sagt, nu är semestern slut för denna gång och både sambon och jag är åter i selen. Så även Drama, förresten, fast i spårselen..... =) Jag inledde lite lugnt med ett dygn på extrajobbet, som f ö var väldigt innehållsrikt. Hann både kvista fram- och tillbaka till Eskilstuna, trösta flickebarn med krossade hjärtan, titta till hästarna på sommarbetet och laga middag - bland annat! Mitt i detta beinner sig två extremt bortskämda rottisar, som tjejerna turas om att pussa och klia på mest hela tiden. Vilka då? Jo, Elsa och Drama naturligtvis!

Det är klart, efter den gångna semester, tycker antagligen fröken D att det bara är helt i sin ordning att hon bärs fram i guldstol..... Skäms och säga det, men hon har dessvärre fått lite väl mycket utrymme denna sommar. :S Ja, inte så att lydnaden på något sätt har tummats på, men det har konstant varit någon familjemedlem som har ägnat det lilla spöket ganska mycket tid.... Dessutom har ju Elsa varit indisponibel i viss utsträckning, pga den skadade klon, så Drama har tillbringat ganska mycket tid på egen hand.

Till råga på allt, så slet stackars Elsa sönder klon rejält igår - precis när jag började hoppas att lyckas rädda den på egen hand - så imorgon bär det av till Bagarmossens djursjukhus för lite operation. Elsa själv är på ett strålande humör och tycker att krage, strumpor och annat krafs är överreklamerat, men nu kommer hon nog inte undan längre, är jag rädd.

Men innan vi åkte hem från, ett ganska regnigt, Dalarma, hann vi i alla fall med ytterligare en liten upptäcksfärd, där vi hittade ännu fler sandstränder precis i krokarna där vi bor! Nog är det märkligt att norra Dalarna har så många fina badstränder!? Vi är alla väldigt glada för det, men allra gladast är nog Drama!!! Jag hoppas verkligen att hon inte ha anlag för våteksem, eftersom hon tillbringar mer tid i vattnet än på land.....



Här kan man bada, t ex. Långgrunt och sandbotten hela vägen!



Fröken Fin, även kallad Elsa, kollar badtemperaturen. Liiite kyligt är det nog..... =)



Åh, hjälp, det bor ett sjöodjur i vattnet!!!!!



Annars kan man bada här.....



Apropå klor, så är jag förundrad över att dom sitter kvar överhuvudtaget.



Söt-Elsa har bättrat på makeupen!



Under tiden simmar naturbarnet vidare....



Mitt andra naturbarn, dvs sonen, visar Drama hur man klättrar i träd!



Skitenkelt, sa alter egot och klättrade upp!



Som uppvägning mot alla idiotiska påhitt i familjen Cirkus, lägger jag in denna bild, på min lugna hörna!!!! Har önskat mig en sekretär i evigheter och fick den här ursöta av Björn i födelsedagspresent! Som grädde på moset, hittade jag Hemmets Journal från 1924, en gammal almanacka från 1906 och en fjäderpenna, på en loppis. Jag älskar mina gamla grejer och jag älskar vårt fina hus, där det passar in så fint! Skulle inte alls göra sig i lägenheten hemma i Tyresö.....

Och efter avslutat pass på jobbet idag, tog jag med mig mitt kära "hänga-i-gardinerna-barn", åkte till Erstavik och la ett spår på ca 600 m. Det fanns överhuvudtaget ingen luft ute, så både Drama och jag var rätt så matta efteråt, men lilla fröken jobbade på fint - trots både tränings- och luftbrist - och gjorde bra ifrån sig. Nu är det hög tid att sätta igång med träningen igen, så fler rapporter lär komma!

1 Carolin:

skriven

så ni har varit här utan vi setts en endaste gång??? Jaja, ni kommer ju upp fler gånger! Min tumnagel har förresten nån konstig liten grop?? Undra just hur det kommer sig?!?!?

2 Sara med Loke & Nike:

skriven

Vilka härliga stränder det finns i Dalarna - syyyynd bara att det vimlar av björn överallt!.. ;) Ska bli himla kul att få ses snaaart hoppas jag! längtar efter att träffa mina favvobrudar! Kram Sara med bihang

3 Ullis m Gunde & Grimm:

skriven

Stackars Elsa, klobrott är verkligen ingen höjdare, hoppas att det blir bra snart!



Jag är PÅ gällande träning, hör av dig så kör vi ler



Puss på E & D från Br G.



KRAM

4 Maja:

skriven

Klart jag håller mig uppdaterad om Lill sessans liv och leverne :).

Väntar mest på att du ska hojta till och säga att du har tid att ses.



Grattis i efterskott!



Kram kram

5 Glimz:

skriven

Välkomna hem familjen "cirkus" s Du e så cool Lena, vem har en sån energi som du..INGEN! Jag har semester nu, men bara i 5 dagar till, sen är det fullt ös, ja det är det ju ändå, men då skall jobben inkräkta på mitt liv också, buuuäää.

Kramar till dig massor vännen, saknar dig!!!

Kommentera här: