Jäkligt dåligt spårarbete, men jättetrevligt umgänge - och en ny bebis!!!!

Efter x antal månader (känns det iaf som), lyckades jag idag sammanstråla med Emma, Jessica och lilla, underbara Märta (Emmas bebis). Som svepskäl var det sagt att vi skulle träna, men sanningen är nog att vi egentligen ville fika och snacka ikapp oss sen sist! För egen del var jag så nyfiken på Märta att jag nästan smällde av, så det var en evig tur att jag äntligen fick se - och känna på - det lilla underverket. =)



Jessica gör det viktigaste - just det, fikar!!!



Och Emma tog med det viktigaste, dvs Märta!!!

Så småningom kände vi oss väl så illa tvungna att lägga några spår då ra´ ....... så jag la ett relativt rakt spår på ca 300 m till Drama. Hade varit förbi den lokala djuraffären och köpt skinnapporter, som jag använde. Alltid kul att prova något nytt. Det tyckte även Drama till en början, men ganska snart tappade hon farten i spåret och verkade faktiskt rätt så trött. Vi tog oss runt, men med nöd och näppe. Nu säger jag inte så värst mycket om det, eftersom vi faktiskt har haft SEMESTER i en månad och bara haft det bra, och dessutom undrar jag om inte lillfjutten är på väg in i löp. Jag tycker att det är rackarns svullet därbak..... Och Klo-Elsa löper för fullt, så det är inte omöjligt att Drama sympatiserar.

Ja, ja, det är i alla fall inget att hänga läpp för. Nu är vi "på" igen och det är bara en tidsfråga innan spåret sitter där det brukar, det är jag helt övertygad om!

Jag vill också passa på och berätta att min extrason Kim och hans Malin har fått sin nya bebis idag! Det blev en liten kille, så nu har älskade Ludvig blivit storebror, minsann. Visserligen önskade sig Ludde en katt, istället för ett syskon, men han har fått halva Tigger av oss, så jag är helt övertygad om att det ändå funkar med en lillebror!!!! =))) Så på det viset, så har jag fått tillfälle att gråta en liten skvätt idag också - och det är ju alltid skönt. I synnerhet om det är pga glada nyheter!!!!!

Lilla Klo-Elsa börjar tröttna på sin parabolantenn som hon har runt huvudet (läs krage), men är vid gott mod ändå. Operationen har gått jättebra, så nu bör det väl gå åt rätt håll - även om det tar lite tid. Pluttan, jag hoppas verkligen att hon slipper veterinärbesök nästa sommarsemester. Förra året var det ju tjuvparningen och nu klon.... Det är ju lite märkligt, eftersom hon aldrig är sjuk annars (ja, bara då matte inbillar sig förstås).

Nu väntar en helg med både jobb och födelsedagskalas (systersonens grabb), och måndag morgon - 8 o´clock sharp - är det dags att möta upp Emma och Jessica igen för nya spåräventyr. Tills dess, tjejer, tack för en mycket trevlig eftermiddag! Det var verkligen roligt att träffas idag!
1 Sara med Loke & Nike:

skriven

Åh vad härligt att få träffas och spåra igen - jag räknar dagarna tills jag är hemma igen!! Apropå min ljuva stämma så är det väl så att jag fått anpassa tonläget en del till den nya lilla bruden som inte alls uppskattar alltför maskulin stämma!.. asg... Grattis till nya 'barnbarnet' och sköt om er tills vi ses!



KRamar Sara

2 Anonym:

skriven

Tacför idag Lena! Underbart trevligt var det. Och Märtis sov så gott hos dig så jag hann sätta i mig en hel termos kaffe vilket resulterar i att jag nu är som en iller här hemma av allt koffein....:-) Ha en trevlig held så ses vi på mån morg!



Kram!

3 Jessica, Reija & Yomi:

skriven

TACK för en supertrevlig dag! Som Emma skrev i sin blogg, hade du inte haft tvättstugan hade vi nog suttit där o tjötat ännu.. ;)

Ha en bra helg så ses vi på måndag.

Många kramar!!

Kommentera här: