Aaaah, vad skönt - vi har vatten!

Vi har kontaktat en furudalisk "röris" och blivit med en vansinnigt snygg värmeslinga i röret i badrummet. Jag vill inte klaga, men nog sjutton är det skönt att kunna sköta diverse behov på hemmaplan. Men innan detta inträffade, har jag även hunnit varit hos min lokala frissa och klippt mig - samt duschat! Kändes lite som att vara på spa.....

Fick en insikt i livet på landet, då vi ringde rörmokaren igår morse. Han dök upp, 1 timme senare än vad som sagts, stannade i dörren till badrummet, kikade in och sa på bredaste dalmål: Vi avvaktar lite! Och nu måste jag åka, för ungarna är och åker skridskor. Jag kan kanske titta förbi senare idag......

Kvar stod Björn och jag, kliade oss i huvudet och undrade vad som egentligen just hade hänt. I Stockholm är ju liksom ett arbetstillfälle något som man för det allra mesta bara "hugger på" - inte tusan tänker man på skridskoåkande små telningar inte! :) Som avslutning på vattenproblemet, kan jag bara berätta att han dök upp lite senare, efter tre påstötningar från sambon och nu har vi alltså vatten igen! Tänk ändå, vad olika liv man lever. Jag undrar om inte deras hjärtan ändå klappar lite lugnare häruppe, än våra i storstan?!

Idag är son och sambo i Grönklitt och åker snowboard. Jätteskönt att få en lugn dag hemma! Jag har just varit ute med råttorna och pulsat i djupsnön. Känns som om kroppstemperaturen ligger på ca 75 grader för tillfället. Nu vill Elsa och jag mysa lite, ta en "tuppis" och njuta av lugnet. Drama vill inte det! Just nu kör hon någon form av tempolopp för sig själv ute på tomten och innan det hjälpte hon mig att hänga upp talgbollar till fåglarna. Ja, dvs, medan jag hängde upp den ena, så grävde hon ner dom andra i snön!!!!!!! Jag har då aldrig haft en mer uppfinningsrik hund än denna tokfia. En ny kunskap hon fått är också att öppna dörrar..... Har inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt ännu. Och Marie, inte ett endaste leende vill jag att  det kommer över dina läppar just nu! ;))))
1 Zarih:

skriven

Åh vad skönt. Att öppna dörrar är något Drutten inte kan. Än. :)

2 Eva-Lotta:

skriven

Hejsan!

Jaha, här är det sportlov som gäller ser jag, härligt att vara i Furudal då kan jag tänka mig :-) Men det där med vatten låter ju som en ren lyx, när det finns massor av snö ute som man kan ta in och smälta, livet på landet vet du :-D



Tack så mycket för gratulationerna! Jag kommer inte kunna åka till Borås, jobbar hela den helgen och kan inte få ledigt. Eventuellt tänker Robban ta sig ner dit, vi får se.



Och ta det lugnt i umgänget med husjuren, det är inte bra med "sönderslagna" ägare, fast man har ju blivit härdad nu.



Ha nu ett fortsatt trevligt sportlov, men jag väntar ett tag innan jag far upp till Rättvik igen, i maj närmare bestämt. Då drabbas man förhoppningsvis inte av frusna vattenledningar :-)



Hälsar

Eva-Lotta

3 mia berglund:

skriven

Hejsan! de va länge sedan, jag hitta hit när jag var inne på Eva-lottas hemsida, va stora dina barn har blivit, (åren går för fort) jag har kvar "min" zorro och har även två till, så de blir lite tävlande med parkörning, (evalotta har ju fotat dom, så pållarna finns på hennes sida) fina vovar du har =0) ha de så bra hälsningar mia

4 Eva-Lotta:

skriven

Men hej igen!

Vad kul att Mia och du "träffats" igen genom min hemsida :-) Mia och jag har känt varandra i ett antal år nu, vi var arbetskollegor när jag jobbade i Trollbäcken. Och faktiskt så har vi lyckats träffats två gånger det senaste halvåret och fikat vid Tyresta, du får hänga med någon gång.



Och "Bullisarna" är väl för goa. Nina som har dem har du också träffat, när du tävlade lydnadsklass 2 vid Tyresö BK med Elsa för ett antal år sedan. Jag tävlade i 1:an med Ninas rottis Nero. Om du vill bli lite mer nostalgisk över bullisarna så finns en länk från min sida till Oxdjupets kennel som Nina nu har.



Ha det så bra!



Hälsningar

Eva-Lotta

5 Glimz:

skriven

Lena vännen, det är inte meningen att jag skall skratta åt elände. Men du är så jäkla störtskön :D Hur kommer det sig att du/ni råkar ut för allt? Ha ha ha du är bara för cool :D :D

BamsigasteKramen -Ninizen

Kommentera här: