Nu är den glada julen slut, slut, slut....

.......och vi önskar oss ett gott nytt år, år, år! Det är faktiskt precis så det är - vi är urless på elände nu! Tack och lov att man har ett visst mått av humor och självironi, så man ändock kan skratta åt hela situationen.

Efter mitt blogginlägg på julafton, där jag babblade om julefrid och lugn, inträffade följande: Sonen kom hemstapplandes från pappsen efter en vecka i sjuksängen med feber och halsont. Läkare var vidtalad och det var något elakt virus eller möjligen körtelfeber. Bara att avvakta....

Då jag inte sett telningen på en vecka, höll jag på att få slag när han dök upp - vit som ett lakan och gått ner ganska rejält i vikt. Vi mutade med både Kalle, julklappar och god julmat, men han ville bara sova, och framåt kvällskvisten bestämde vi oss för att åka in till mitt andra hem - just precis - Karolinska Sjukhuset.

Sonen blev raskt nerbäddad i en säng med en rejäl påse med dropp och ganska snart slogs det fast att det var en ful, jädrans halsböld som spökade. Skönt att det i alla fall inte var körtelfeber... Han och jag blev helt enkelt inlagda och fick eget rum och allt. Mysigt, eller...?! Där tillbringade vi sen hela julhelgen - sonen sovandes medan jag tittade på allt som Sveriges Television hade att erbjuda. Så trååååkigt att man nästan blev apatisk!

Stackars sambon (och tack och lov att han finns) ägnade helgen åt att ränna som Emil till snickarboa - fast fram- och tillbaka mellan Tyresö och KS. E och D väntade ju otåligt hemma och jag väntade lika otåligt på andra hållet. På annandagen kom han upp med två tallrikar med julmat till sin sura sambo - en med sill och en med skinka, köttbullar mm, och då blev jag faktiskt lite snällare - men bara lite.

Igår, söndag, fick vi åka hem igen och tonnisen mår mycket bättre! Skönt, för det var faktiskt ganska oroliga dygn. Men varför slå sig till ro med det? Nädå, nu har Drama lyckats få ett klobrott, så imorgon väntar operativt ingrepp!!!!!!! Förstår ni varför jag låter något bitter i denna stund?

Men å andra sidan kan det bara gå framåt efter denna decembermånad, så nästa år kommer att bli underbart! Vi ska bara lyckas tråckla oss dit! :)
1 Sara, Loke & Nike:

skriven

Men vad faaen!... Stackars dig gumman! Nu har det väl ändå varit lite vääl mycket ett tag va?!.. Sicket skit och vilken otur ni har!... Stackars sonen, drama, dig, björna, Ja ALLESAMMANS! Hoppas nu att alla snart är pigga o krya som förr och att D's klo läker snabbt!.. Håller tummarna för henne! Kram på er hela familjen!



Sara

2 Zarih:

skriven

Se det positivt. Drama sover och är loj. Njut av den friden medan den varar, för den är kortvarig. En kram skickas till dig och sjuka sonen.



/Zarih

3 Puckot till dotter:

skriven

ja du mamma du kan konsten att skriva du! Ingenting av det som hänt är ju speciellt roligt men du får hela situationen att låta rolig... du får ursäkta om man skrattar lite!

kram på dej/er. <3

4 Ullis:

skriven

Underbara goa Lena, du har verkligen en härlig förmåga i allt elände du har omkring dig att finna små ljus glimtar och humor, var rädd om dina unika egenskaper.



Tackar oxå för de goda skratt du gav mig, de värmde hela dagen.



Snart är 2009 över och vi siktar på ett bättre 2010.



Stora varma kramar,



Ullis m fam

5 Jenny "Marsta":

skriven

God fortsättning!!!! Låter som att julen har varit lite hysterisk, själv jobbar jag gårdagens dygn plus denna underbara dag,,, något trött, du vet hur de kan vara på nyår i stan- tänk dig då slussen vid tolv slaget och tjejerna- du förstår nog! helt galet... men nu har isbjörnen dessutom kommit och den förljer med mig hem ikväll! jätte söt är hon något stor bara....;) vi kan väl höras någon dag kanske en fika iaf? massor av kramar

6 Glimz:

skriven

Lena hjärtat, det var inget skoj alls! Hu jeda mig vilket elände ni har fått gå igenom. Hoppas nu att ljuset i tunneln nu är starkt & att mörkret är & blir beständigt bakom er! Nu ett nytt år, med nya fräscha friska tag & ett år fyllt med det bästa, det ger jag dig & det dina :D :D

Kramar om!

7 Susanne!:

skriven

Bara en stor kram från oss.......

Kommentera här: