Dagens prövning - fånga en malle på bild!

Startade denna dag med att träna ett micropass uppletande med Sara och den omtalade Nike de Malenois..... Trodde till en början att jag aldrig skulle lyckas ta mig dit, då jag först inte kunde ta farväl av kudden och sen var tvungen att medicinera Elsas tass - men till slut så!

Naturligtvis var det väldigt kul att träffa Sara, eftersom vi inte har setts på hela sommaren! Dessutom var det väldigt kul att få träffa lilla, alerta Nike! Vilken härlig hund - jag blev alldeles frälst. Tycker faktiskt att hon påminner lite om Drama - fart och fläkt ska det vara, annars kan det kvitta!



Heeeeej matte, gud vad jag gillar dig.



Sitta, ska vi sitta?! Japp, det kan jag!!!!!!

Efter en rask uppdatering om vad som hänt sen sist, lyckades vi i alla fall få till en korridor och körde faktiskt uppletande med båda bruttorna. Tänkte att jag skulle hinna fota Nike lite, men det var f-n så svårt. Hon rör sig snabbt, den lilla rackaren!



Men ut med grejerna i rutan då, människa!



Alltså, är inte denna kvinna ovanligt långsam och omständig?



Titta, så enkelt! Bara man håller 420 knyck hela tiden, så går det lätt som en plätt.....

Lilla raringen satt uppbunden och följde det hela med stort intresse. Då det blev hennes tur, jobbade hon jättefint! Jag känner mig tryggare och tryggare för varje gång vi lyckas, och kommer nu att bygga på med fler skick. Det känns som om D fattar precis vad som ska göras och verkar helt ointresserad av att göra annat än att jobba i rutan. Det lönar sig, helt uppenbart, att streta på! =)



Blir det aldrig min tur?

Efter detta lyckade (om än något korta) träningspass, var vi väl värda en latte och varsin bulle, som Sara så generöst bjöd på. Och så hann vi ju bubbla en stund till, tack och lov! Därefter bar det av till jobbet och det kändes faktiskt helt ok!

1 Björn som jobbar hela tiden:

skriven

Vad trevligt det såg ut !!!



Kramar



Björn

2 Sara med Loke & Nike:

skriven

Tack för en jättemysig stund i morgonskogen!! Ser att jag oxå nog glömt att kamma mig innan vi begav oss men det gick ju ändå!! Jättekul och få se Drama - hon har blivit SÅ vacker! Duktig har hon ju alltid varit men hon är helt otrolig måste jag säga! Blir så imponerad av både henne och Dig! Fy vilket bra jobb du gör med henne!!

Största kramen från oss!!

3 Glimz:

skriven

JAG SAKNAR ER Kraaaaaaaaaaaam -Ninizen

4 Emma o grabbarna:

skriven

Blev sjukt avis när jag hörde om detta! Vill också äta bulle i skogen! Märta också!

Kommentera här: